Handige diabetestas?

8 reacties 143× gelezen 6 volgers 1 waardering Laatste activiteit: 3 juni 2026
15 mei 2026 om 15:33

Hoi!

Onlangs ben ik overgestapt van de medium pomp en sensor snaar de kaleido met dexcom g6.

Voorheen nam ik alles wat ik nodig had aan reservespul voor de medtrum mee in een klein cross body tasje. Alles wat ik nodig had paste basically in een plastic zakje van de ikea

Nu met de kaleido moet ik wel wat meer meenemen en past het niet meer handig in mijn vertrouwde minitasje.

Wie heeft een tip voor mij voor een handige, kleine tas met veel vakjes voor al deze spulletjes? Ik heb een tas gezien van typeonestyle maar vind die toch aan de grote kant en niet zo'n mooi model.

Alle tips welkom, bedankt alvast!

18 mei 2026 om 09:18

De zoektocht naar een tas kan lastig zijn. Ik heb ook nog geen tas gevonden die geheel aan mijn eisen voldoet. Heb nu een gewoon klein schoudertasje wat ik volgens mij bij de Kruidvat ofzo zag hangen.

18 mei 2026 om 09:20

Heb voor mijn werk overigens een vrij grote tas van Reisenthel met veel vakjes. Maar die is te groot voor gewoon even erop uit.

18 mei 2026 om 17:40

Ik heb de kleinste fjalraven kanken rugzak. Heel fijn. Mijn diabetesmeuk neem ik mee in een doorzichtige etui van de hema. Voor mijn handset heb ik zelf een hoesje genaaid voor wat extra bescherming en die zit dan los in mijn tas.

Ik neem overigens overdag geen reserve-onderdelen voor mijn pomp mee, maar alleen mijn hervulbare insulinepen met een penpatroon en wat naaldjes. Ik heb de luxe dat ik bijvoorbeeld op een werkdag in geval van nood mijn spullen kan pakken en naar huis kan gaan, dan zou ik alleen een keertje mijn basaal wat moeten compenseren met de pen tot ik een uur later weer thuis ben. En anders is een dagje elke drie uur wat doseren vervelend, maar niet onoverkomelijk. En Kaleido is voor mij heel betrouwbaar gebleken, nooit problemen mee gehad tijdens het dragen, dus ik voel de behoefte ook niet.

Voor een vakantie heb ik zelf een tas genaaid met verschillende vakken, was ern heel project en toen kwam ik erachter dat de HEMA ongeveer hetzelfde verkoopt (link hieronder). Die van mij heeft dan vier zijvakjes, twee voor de insulinecartridges, eentje voor de infusiesetapplicator en eentje voor de spuiten. De infusiesets gaan in de grote vakjes en in het ritsvak de insuline, plakkers en reservepomp met oplader in het ritsvakje. Ik kan er zeker 8 van alles in de mijne meenemen.

toilettas met diagonale rits 24x12x12cm roze - HEMA

Bewerkt op 1 juni 2026 om 11:49
30 mei 2026 om 09:19

DR Amsterdam, misschien zit hier een mooie tas bij.. 😄 er zijn tassen voor diabetesspulletjes, maar ook voor als je een pomp mee moet nemen.

- link naar webshop verwijderd (zie huisregels) door Trefpunt-manager -

Bewerkt op 1 juni 2026 om 11:38
Sugardaddy
Moderator
31 mei 2026 om 12:32
Moderator

@lieke75 heb je zelf ook gekocht op deze site?

31 mei 2026 om 19:35

Hoi nee nog niet, ik ben er nog niet uit welke ik ga nemen. Of ik klein tasje neem of wat groter.

Foto van Hans E
3 juni 2026 om 16:32

Ik heb een kabelorganizer tasje normaal voor je tel. kabels muis etc.
Goedkoop bij Bol.

Foto van Hans E
3 juni 2026 om 16:32