Het is in basis een garantietermijn waarbinnen fabrikanten de juistheid van de metingen kunnen garanderen. En die mag bij medische hulpmiddelen niet worden overschreden. Daarom wordt je ook gedwongen te wisselen. Ik heb ooit gelezen dat het te maken heeft met de lijm op de sticker en de batterij in de sensor. Mogelijk is er ook iets met meetreacties die minder betrouwbaar worden door vuil etc. Maar daar weet ik nog te weinig van.
Ik gebruik de Libre 3+ deze is 15 dagen in werking al moet ik wel zeggen dat de laatste 3 dagen wel minder betrouwbaar is. De waardes liggen lager dan de vingerprikjes.
Wat ik ook jammer vind is dat het vervangen van een nieuwe sensor elke 14 dagen een dag opschuift waardoor ik iedere keer moet schuiven met thuiswerk- en kantoordagen.
Voorheen was het 14 dagen en kon ik het altijd mooi het weekend doen, maar nu helaas niet meer. Of ze moeten in de toekomst iets uitvinden bv 21 of 28 dagen....
Ooit eens gelezen dat het te maken had met de sensordraad. Dat die na ruim 14 dagen op is en "verzadigd".
Voor Roald1965 dat hij de laatste dagen minder werkt, kan ook te maken hebben met het feit dat de plaklaag losser raakt. Probeer eens een paar keer uit of hij met een stuk tape erover beter blijft werken. Dus vanaf dag 4 of 5 voor het einde een stuk tape erover plakken.
Ooit eens gelezen dat het te maken had met de sensordraad. Dat die na ruim 14 dagen op is en "verzadigd". Voor Roald1965 dat hij de laatste dagen minder werkt, kan ook te maken hebben met het feit …
De FSL 2 heeft een normale werkperiode van 14 dagen. Met sommige apps kan daar nog een extra halve dag mee gewerkt worden. Als een FSL na 10 dagen stopt is er iets mis. Soms is een foutcode zichtbaar. Meld het probleem bij Abbott. Mogelijk krijg je een vervangende sensor.
Zijn de meting voor het uitvallen nog realistisch?
Tien dagen is al een belangrijk deel van de viertien dagen, en daarom is het niet waarschijnlijk dat de sensor zelf niet in orde is. Een van de mogelijkheden is een reactie van het lichaam op de naald, een kleine ontsteking, een immuunreactie, kapselvorming rond de naald. Maar ook een slecht zittende sensor kan bewegingen in de naald mogelijk maken.
Het uitvallen na tien dagen is in ieder geval geen verdienmodel en moet een technische oorzaak hebben.
Mijn FSL 2 werkt prima 14 dgen, ik check de laatste 2 dagen wel even extra met vingerprik, want althans bij mij heb ik het idee dat ie wat minder nauwkeurig wordt.
Of het 10, 12 of 14 dagen is, maakt me niet zo veel uit. Het blijft een korte periode voor het geld. Pakweg €1300 per jaar.
De farmaceutische industrie is gericht op winst. Abbott is geen uitzondering. Dus elke 14 dagen een nieuwe sensor lijkt me zeer winstgevend. Maar misschien weet iemand, dat dit noodzakelijk is?
Of het 10, 12 of 14 dagen is, maakt me niet zo veel uit. Het blijft een korte periode voor het geld. Pakweg €1300 per jaar. De farmaceutische industrie is gericht op winst. Abbott is geen …
Ligt aan welk type diabetes je hebt ivm. vergoeding. Ik heb 3c en dat is zonder sensor gewoon niet onder controle te houden dus ik kreeg de sensor al na een week. betaald in mijn geval.
Nieuwe glucosesensor onder de huid kan bloedglucose tot wel 1 jaar meten
Glucosesensoren worden steeds beter. De meeste glucosesensoren vervang je iedere 7 tot 14 dagen. Wat als er een glucosesensor is die het een jaar lang doet? Uit nieuw onderzoek blijkt dat dit waarschijnlijk kan met een nieuwe sensor onder de huid. Hoe werkt deze nieuwe glucosesensor?
comments.amount
comments.go_to_last