Fout nieuwe sensor freestyle libre2

Laatste activiteit: 5 april 2025 7 reacties 5 volgers 0 waarderingen
22 maart 2025 om 18:06

Beste mensen

Om 15 ::00 nieuwe sensor aangebracht.

Helaas scant hij niet de clucose.

Krijg steeds deze foutmelding clucose meting niet beschikbaar probeer over 10 minuten weer. Paar keer geprobeerd geen meting weet iemand een oplossing alvast bedankt

7 reacties

22 maart 2025 om 19:36

Vervelend Groen dat je nieuwe sensor niet naar behoren werkt. De foutmelding is alle fsl2 gebruikers wel bekend, maar meestal is het na 10 minuten weer goed.

Abbott zegt dat je sensor in sommige gevallen tot 12 uur nodig heeft, dus je zal geduld moeten hebben. Is het probleem dan niet opgelost, dan kun je een formulier invullen en krijg je een vervangende sensor opgestuurd.

Dit staat allemaal hier uitgelegd:

https://www.support.freestyle.abbott/hc/en-us/articles/14881552010135-What-is-causing-me-to-get-a-Sensor-Error-message-with-my-FreeStyle-Libre-2-sensor

1 april 2025 om 13:27

Ik zou nooit 12 uur wachten, maar de sensor al een paar keer deze melding verwijderen en een nieuwe plaatsen. Met dit systeem echt niet 12 uur wachten om geen controle te hebben.

1 april 2025 om 15:04

Mijn sensor start goed op en na 1 uur wachten doet hij gewoon niets meer. Ik krijg dezelfde melding: 10 minuten wachten. Na 3 keer deze melding gekregen te hebben stopte de sensor helemaal en zag ik de afbeelding: Hoe plaats je een nieuwe sensor.
Ik heb een vervangende sensor aangevraagd en gekregen.
Deze nieuwe sensor heb ik na 2 weken gebruikt en had ook bij deze dezelfde melding. Gelukkig heb ik nog wel een oudere sensor op voorraad en nadat ik die geplaatst had deed alles het prima.

Dus nu binnen 2 weken 2 sensoren die hetzelfde probleem aangeven. Ook bij de 2de sensor een nieuwe aangevraagd en is nu onderweg. Zou er iets mis kunnen zijn met de nieuwere sensoren?

1 april 2025 om 19:06

Het afgelopen jaar heb ik ook regelmatig deze meldingen en krijg ook zonder problemen een nieuwe toegestuurd, maar de eerste vijf jaar nooit meegemaakt en nu regelmaig.

4 april 2025 om 00:08

Ja dat heb ik ook gemerkt W.R. Bij mij is deze ellende begonnen sinds er een continu meting is van de sensor (om de minuut wordt er automatisch een waarde naar de app gestuurd). Erg makkelijk (als het het überhaupt doet want meestal moet ik alsnog zelf scannen) maar het kost veel meer batterij van mijn telefoon en als het toch niet werkt dan beter maar niet. Even zelf scannen is echt geen probleem.
Mijn laatste HBa1c heeft ook een grotere waarde in de app dan daadwerkelijk bij bloedprikken. Scheelt 11 mmol. Vind het erg opvallend.

4 april 2025 om 11:25

11 mmol is wel veel verschil. Heb je een dvk die je kan helpen met uitzoeken en eventueel met de discussie hierover met Abbott? De medewerkers van Abbott kunnen aan de telefoon aardig zijn, maar hun protocollen vind ik vreselijk star.

Bewerkt op 5 april 2025 om 12:15
5 april 2025 om 18:13

Jazeker, ik beschik over een DVK en we zijn inmiddels al geruime tijd in gesprek met Abbott. Hoewel de protocollen als behoorlijk strikt en uitgebreid worden ervaren, is er vanuit de medewerkers veel begrip en ondersteuning. Ondanks het aanleveren van alle benodigde documentatie blijkt het helaas lastig om zaken in beweging te krijgen binnen de bestaande kaders. Het voelt daardoor soms als een uitdaging, het vechten tegen de bierkaai.