Oproep: Doe mee aan onderzoek naar ervaringen met medicijngebruik

3 reacties 131× gelezen 3 volgers 0 waarderingen Laatste activiteit: 9 februari 2026
30 januari 2026 om 16:23

Beste lezer,

Wij zijn onderzoekers van de afdeling Toegepast GezondheidsOnderzoek van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG).

Voor een onderzoek naar ervaringen met (langdurig) medicijngebruik bij o.a. diabetes type 2 zoeken we mensen die hun ervaringen met ons willen delen. We zijn benieuwd naar wat goed gaat, wat minder goed gaat, wat werkt of wat juist niet werkt.

Door mee te doen, helpt u ons te begrijpen wat mensen nodig hebben om medicijngebruik vol te houden.

Meedoen kan op verschillende manieren:

  • Interview (individueel, in het UMCG of online; datum in overleg) en/of

  • Focusgroep (in een groep van 6-8 mensen wisselt u ervaringen uit)

    • dinsdag 17 maart van 14-16 uur en/of

    • vrijdag 10 april van 10-12 uur.

Uw inzet wordt vergoed met een VVV-bon t.w.v. 15 EUR (per activiteit).

Doet u mee? U kunt zich aanmelden via deze link.

Bewerkt op 29 mei 2026 om 16:30
Foto van Hans E
31 januari 2026 om 16:48

ik wil best mee doen, maar is die focus groep dan ook online en evt. reiskosten?

Mvg,
Hans.

2 februari 2026 om 17:43
Hans E
ik wil best mee doen, maar is die focus groep dan ook online en evt. reiskosten? Mvg,Hans.
Lees volledige reactie van Hans E

Dag Hans,

Bedankt voor je reactie. Wat fijn dat je interesse hebt om mee te doen.

Goede vraag. De focusgroep is online, dus er is geen sprake van reiskosten. Als je mee wilt doen aan het interview, kan dat in het UMCG (en worden reiskosten vergoed) of online.

We zien je aanmelding graag tegemoet.

Hartelijke groet,

Rimke

9 februari 2026 om 14:26

Ik heb een prettig en interessant online gesprek gehad met Rimke van het UMCG over ervaringen met medicijngebruik en het contact met de voorschrijvers (zorgverleners). Input van ervaringsdeskundigen, wij dus, heeft invloed op de verbetering van de diabeteszorg. Spreek je uit en doe mee aan het onderzoek.