Ik heb sinds maart 2022 de Accu-Chek pomp in combinatie met het Dexcom 6 CGM en het Diabeloop systeem. Ik heb eigenlijk niks dan ellende met dit systeem de laatste tijd; glucose's "komen niet door", zogenaamde "reddingskoolhydraten" die ik volgens het systeem bij een lage bloedsuiker moet nemen zorgen na een uur voor belachelijk hoge bloedsuikers. Ik heb na veel klachten na ruim een jaar een nieuw Diabeloop apparaat gekregen, maar de klachten die ik had met het oude komen nu weer terug; ik moet het syseem regelmatig stoppen en opnieuw opstarten. En ik moet nog ruim 2 jaar met dit systeem, dat overigens dit jaar -vast niet voor niks- van de markt is gehaald! De diabetesverpleegkundige(?) van Roche die hier meermaals thuis is geweest, zegt dat ik de pomp ook "gewoon" zonder Diabeloop verder kan gebruiken. Maar ik heb het loopsysteem toch echt niet voor de grap gekregen!!! Graag zou ik ervaringen van anderen horen. Alvast mijn hartelijke dank. Oh ja, nog even ter informatie: ik heb sinds 1970 diabetes type 1, ben nu 60 jaar, dus geen "beginner" in deze materie.
Zijn er meer mensen ontevreden over het Diabeloop systeem icm de accu-chek?
1 reactie 128× gelezen 0 volgers 1 waardering Laatste activiteit: 25 september 2023
17 september 2023 om 17:10
Bewerkt op 4 december 2025 om 15:52
Ontdek meer over dit onderwerp
Deze aanbevelingen zijn gemaakt met kunstmatige intelligentie (AI) op basis van de inhoud van deze pagina. Toch kan het gebeuren dat sommige aanbevelingen minder goed aansluiten.
Meer informatie
Welke invloed heeft diabetestechnologie op je leven?
Lees meer over Welke invloed heeft diabetestechnologie op je leven?Diabetes TechLab: Almelo ZGT
Lees meer over Diabetes TechLab: Almelo ZGTDiabetes TechLab: Nijmegen Radboud
Lees meer over Diabetes TechLab: Nijmegen Radboud
Wat anderen zeggen
En toen........
Lees meer over En toen........Sensor Medtronic Minimed 780g
Lees meer over Sensor Medtronic Minimed 780gDe acceptatiecyclus van diabetes in actie
Lees meer over De acceptatiecyclus van diabetes in actie
1 reactie