Sensoren gezocht

Laatste activiteit: 1 november 2024 12 reacties 4 volgers 0 waarderingen
18 oktober 2024 om 07:38

Helaas heb ik weinig geluk met mijn sensoren en ook mijn laatste sensor doet het niet, waardoor ik nu compleet door mijn sensoren heen ben. Inmiddels heb ik vrij genomen om hopelijk ergens een sensor te kunnen ophalen, bij voorkeur in Noord Holland.

--

Het probleem dat ik nu heb is dat ie zegt "signaalverlies" zonder dat ie een foutmelding geeft, maar ondertussen doet ie het dus niet, inmiddels al 14 uur (ik blijf checken of die het alsnog gaat doen, vroeger met de 10 minuten melding toen je nog niet ineens de botte mededeling kreeg sensor vervangen, heb ik het wel eens meegemaakt dat ie het na 2 of 3 dagen alsnog ging doen).

Door alle pech met sensoren de laatste tijd loop ik nu ineens 3 sensoren achter (ipv dat ik 2 reserve heb) en op Marktplaats kun je ze niet meer krijgen.

Op één of andere manier moet het mogelijk zijn een sensor te krijgen, ik neem zo ook contact op met de huisarts en opnieuw met mijn behandelteam, dat volgens Abbott contact op moet nemen met hun "buitendienstmedewerker".

--

Nou zit ik al weer als een kip zonder kop te kakelen, mijn glucose zal wel hoog zijn, ik heb vannacht ook niet kunnen slapen. Later ga ik dit nog wel editen. Over 22 minuten kan ik de huisarts bellen.

--

EDIT

Dat laatste heb ik toch maar niet gedaan, want ik zou niet weten wat ik moet zeggen. Wel zal ik een mail aan mijn behandelteam sturen dat ik nu helemaal door mijn sensoren heen ben en Abbott mij naar hen verwijst. Maar dat laatste weten ze al meer dan 2 jaar.

--

Inmiddels heb ik nogmaals het logboek gecheckd en 8 minuten vóór mijn vorige sensor afliep begon die al met 4 foutmeldingen (coming to a cinema near you):

1) 57,96, 2) Er0, 4001, 3) Er0, 4002, en 4) 57

En zo'n 3 kwartier nadat de nieuwe sensor was opgestart gaf die 3 keer de melding 33, 's nachts nog 2 keer en 's ochtends vroeg gaf die de melding 57. Ik heb niets waaruit blijkt dat ie niet werkt. Bij het opgeven van een kapotte sensor is er geen optie waar je kunt aangeven dat het probleem "signaalverlies" is.

In het worst case scenario is het niet de sensor maar de reader die stuk is.

--

Nu ga ik een rondje fietsen om teststrips op te halen, dan kan mijn torenhoge glucose ook omlaag. Dat voel ik wel zonder sensor, trouwens, mijn hoofd gloeit ervan.

Bewerkt op 26 oktober 2024 om 00:32

12 reacties

18 oktober 2024 om 13:15

Als je denkt dat de reader stuk is, kan je dan met een app op je telefoon checken of de sensor het nog wel doet? Als je een Android telefoon hebt, heb je naast de offciële Librelink ook bijv. Juggluco. Maar er zijn er meer.

18 oktober 2024 om 14:15

Hoe kan je geen teststrips in huis hebben? Ik moet moeite doen om niet iedere keer dat ik sensoren opgestuurd krijg niet óók een doosje teststrips te krijgen..

Als je abbott belt kun je de sensor wel aanmelden voor vervanging, alleen niet met het online formulier.

18 oktober 2024 om 14:35

In plaats van mailen naar je behandelteam, kun je het ziekenhuis/organisatie niet bellen waar je voor je behandeling van LADA zit? Dat gaat vermoedelijk sneller. In mijn ziekenhuis is altijd een dienstdoend diabetesverpleegkundige beschikbaar. Inmiddels zijn in mijn ziekenhuis althans alle dvk's geoorloofd beslissingen over sensoren te nemen (vroeger kon dat maar bij 1 persoon). Als Abbott je daar naartoe verwijst, lijkt me legitiem hen te bellen. Het gaat nu om jouw gezondheid en daar heeft je behandelteam een verantwoordelijkheid in. Soms hebben ze nog liggen op de poli en anders - als ze toestemming geven voor een nieuwe - moet je vrees ik wachten totdat Abbott ze via de post morgen kan leveren. Ik gebruik geen FSL en woon ook niet in de buurt...

Hopelijk kun je inmiddels in ieder geval met de zojuist bemachtigde stripjes een bloedsuiker prikken (fingers crossed). Sterkte!

Bewerkt op 18 oktober 2024 om 14:52
18 oktober 2024 om 14:57

Hoe gaat het nu met je, Bubbleblower?

26 oktober 2024 om 00:20

Hoe kan je geen teststrips in huis hebben?

Die moet ik telkens opnieuw kopen. Je doet gemiddeld één week met een pakje en je betaalt er gemiddeld tien euro per stuk voor en daar heb ik problemen mee.

In plaats van mailen naar je behandelteam, kun je het ziekenhuis/organisatie niet bellen waar je voor je behandeling van LADA zit?

Ik weet niet goed wat ik ze moet zeggen, ze zijn al sinds augustus 2022 op de hoogte van dit probleem en het is niet hun verantwoordelijkheid om het op te lossen. Eigenlijk zou ik ze er niet lastig mee moeten vallen, ze hebben het al druk genoeg.

--

De reader blijkt inderdaad stuk en is de zevende die sinds november 2021 is stuk gegaan. Op het vorige forum heeft Bert uitgelegd waarom ze per definitie allemaal stuk gaan, misschien is dat dezelfde Bert als hier en kan hij dat nog een keer doen. Toen ik alle error codes opzocht bleken er een hoop codes in te staan van vóór ik de reader had dus kennelijk heb ik een tweedehands exemplaar waar al eerder problemen mee waren.

De foutcodes die ik sinds de 18de heb gehad zijn er9,978, 33, er3,362 en er7,759 en de batterij raakt nu binnen anderhalve dag leeg, terwijl dat hiervoor altijd 7 dagen duurde.

Volgens de melding die bij er7,759 hoort: "de teststrip is mogelijk beschadigd of gebruikt of wordt niet herkend door de scanner. Test opnieuw met een nieuwe strip. Neem contact op met de klantenservice als deze foutmelding opnieuw verschijnt." moet ik nu contact met ze opnemen en dat zie ik helemaal niet zitten. Het is een marteling en een vernedering en de vorige 6 keer heb ik ook geen nieuwe reader gehad.

26 oktober 2024 om 11:09

@Bubbleblower, helaas heb ik vanaf deze afstand niet helemaal zicht op waar het probleem precies zit waarom jij niet zo makkelijk aan stripjes en sensoren komt aangezien je zou denken dat - omdat LADA een type één is - jouw verzekering, (uitgeleverd via de leverancier Mediq of Bosman, of... etc.) de stripjes vergoed en met interventie van het ziekenhuis (zo is het bij mij althans) of de verzekering ook sensoren vergoed. Maar waarschijnlijk is - in ieder geval dat laatste - bij mij gewoonweg anders dan bij het overgrote deel van de sensor-gebruikers omdat ik een CGM op voorschrijven van het ziekenhuis/de internist heb (vanwege hypo-unawareness)... Dan was ik daar dus abuis wat betreft jouw situatie en mijn voorstel het ziekenhuis te bellen. Ik kan mij aan de andere kant toch niet indenken waarom ze bij jou geen stripjes vergoeden... Ik meen begrepen te hebben dat je over het algemeen zeer goed bent ingesteld. Wellicht is je formele diagnose dan niet LADA maar type 2 en dan zit het probleem daar dus eigenlijk, maar ik weet het niet (?) ... Bij type 2 dan krijg je inderdaad geen stripjes of sensor vergoed volgens mij...

Ik meen dat de (basis)verzekering de voorwaarde OF je insuline gebruikt, hanteert voor het vergoeden van bepaalde artikelen. Op de website 2zorgkiezer schrijven ze: "De basisverzekering vergoedt hulpmiddelen bij diabetes op basis van de afhankelijkheid van insuline. Ben je afhankelijk van insuline om te kunnen leven? Dan vergoedt de basisverzekering de hulpmiddelen."

Ik hoop in ieder geval dat je nog een manier vind om aan sensoren te komen en/of aan stripjes ...

Als het overigens iets met jouw specifieke zorgverzekering van doen heeft, dan zou je wellicht ook wat kunnen hebben aan een webinar van de DVN op 3 december: https://www.diabetes.nl/activiteiten/webinar-zorgverzekering-2025

Sterkte!

Met groet van Welmoed

Bewerkt op 26 oktober 2024 om 11:38
26 oktober 2024 om 11:57

Ze vergoeden wel strips, maar dat is maar één pakje per kwartaal, dus kom ik er 48 per jaar te kort. En ze vergoeden ook mijn FSL3 sensoren, omdat ik hypo unaware ben, dus het probleem ligt niet bij de verzekeringsmaatschappij.

Alleen voor vervangende sensoren ben ik helaas afhankelijk van !#$%^ en vanwege mijn lage BMI en HOMA-IR raak ik veel sensoren kwijt aan bv de 10 minuten foutmelding (errors 363, 365, etc). Vervang uw sensor en betaal zelf een nieuwe.

!@#$% heeft in 2021 al vast gesteld dat ik een fraudeur ben en toen besloten dat ik geen extra sensoren meer vergoed kreeg. Een hoop medewerkers van !@#$%^ waren het daar niet mee eens, waardoor ik ze soms toch vergoed kreeg, maar per augustus 2022 is dat afgelopen en is beslist dat er geen sensoren meer vergoed worden.

Degene die de macht heeft zo'n beslissing te nemen heet Rik, die de baas is bij hun "klantenservice" en mij een schadepost van duizenden euro's en zo'n 25% hogere HbA1c heeft opgeleverd. Door die schadepost kan ik geen aangepaste schoenen en zolen kopen, die de kans op amputatie van mijn benen met 75% zouden verminderen en verjaardagen vier ik ook niet meer.

26 oktober 2024 om 12:20

Ik vrees dat je niet op de countour next zit, hè? (maar waarschijnlijk op de libre stripjes..)
Mocht je belangstelling hebben voor deze 5 doosjes (waarvan 1 verlopen in juni 2024, 2 volgende maand en 2 in april 2025) voor de contour next bloedsuikermeter, stuur mij dan even een persoonlijk bericht anders..

Het zijn dan geen sensoren (waarom je vroeg) maar toch...

Met groet van Welmoed

Bewerkt op 26 oktober 2024 om 12:23
30 oktober 2024 om 20:47

@Welmoed, bedankt voor het aanbod, maar ik had al strips voor de libre (die niet werkten vanwege foutmelding er7,759) en de Diatesse Xpert gekocht.

--

Gisteren heb ik toch maar weer een sensor ingeprikt, die ik morgen vroeg in de avond start (dan is de foreign body response het minst). Eigenlijk heb ik daar nu al spijt van, want hij gaat sowieso de eerste 2, 3 dagen niet werken en ook de laatste dagen niet en bovendien moet ik nu voortdurend de reader opladen, die ik dan niet mee kan nemen.

--

Op 14 november, wereld diabetes dag, is die sensor dan afgelopen en ga ik meteen naar het ziekenhuis voor een HbA1c. Hier een voorbeeld hoe die eruit zag vóórdat ik een HbA1c van 62 (in een referentielab) kreeg, ik dacht diabetes te hebben verslagen;

Na deze enorme teleurstelling en wake up call doublecheck ik voortdurend mijn glucose zodat me dat niet nog een keer gebeurt. Jammer dat Abbott liever investeert in een leger trollen en een nep tevredenheidsscore dan dat ze de problemen die hen zeer bekend zijn (door hun eigen onderzoek) oplost. Hier nogmaals het verschil tussen een oude- en nieuwe sensor, dit heb ik praktisch elke twee weken op de eerste dagen:

1 november 2024 om 23:54

@Yvonne, das een goed idee, een alternatief, in mijn geval zou een Dexcom zeer geschikt zijn, omdat die veel van de problemen van de FSL niet heeft, ze hebben bij voorbeeld een veel betere oplossing voor de foreign body respons en zijn in het lage glucosegebied meer dan 4 x zo nauwkeurig. Iedereen met een BMI < 25 zou een Dexcom moeten krijgen, qua kosten maakt het niets uit.

Die FSL3 heb ik niets aan, de eerste 3 deden telkens dit:

Dit laat meteen 2 problemen zien, want de gegevens van 5 tot 19 september zijn zo maar in cyberspace verdwenen (terwijl ze wel waren geregistreerd).

Al zou ik niet doublechecken met een glucosemeter (de sterretjes) zou mij zijn ontgaan dat er 19 september iets mis ging, toen mijn glucose ineens 9,7 mmol/l was. Toen heb ik dus iets gedaan wat ik me niet kon permitteren, maar als ik op de FSL was afgegaan had ik gedacht van wel en voor je het weet is je HbA1c dan ineens 25% hoger.

Alle verschillen hierboven zijn trouwens groter dan de volgens Abbott toegestane 30%.

--

Toen dacht ik dat ik het patroon van de FSL3 kende, maar nu doen ze weer telkens dit:

Eén probleem kun je niet zien, namelijk dat die nog veel hogere waarden gaf, die worden kennelijk achteraf door de software aangepast. Maar dan kun je dus vaak niet meer achteraf aantonen dat de CGM meer dan 30% afweek. In dit geval wel, maar ik ga deze sensor niet inruilen, want die is uitzonderlijk goed.

Uit ervaring weet ik dat die morgenochtend nog maar naar 10 komma zoveel stijgt, de dag erna naar 9 en dan de dag daarna naar 8, zoveel. Maar waar heb ik die sensors dan nog voor als die me toch altijd voor de gek houden en me zelfs nachtmerries bezorgen?

--

Voor de volledigheid de nieuwste foutmeldingen mocht iemand daarop googelen. De vorige sensor gaf nog een stuk of wat keren foutmelding 33, soms sloeg die daarbij één dag over. De nieuwe sensor geeft foutmeldingen 51,128,1 , 57,0 , Er0,4001 , Er0,4002 , Er0,4003 , Er0,4004 , Er0,2016 en Er9,976. De foutmeldingen die ik heb komen met name voor bij mensen bij wie een groot aantal sensoren uitvalt of niet goed functioneert.